Przejdź do treści

Wycieczka klasy IV do Chorzowa i Gliwic

Treść

08 kwietnia 2024 r. - wycieczka do Chorzowa i Gliwic klasy IV

„Tylko ten, kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki.”

Wycieczka do Chorzowa i Gliwic to świetna okazja, aby połączyć ze sobą różnorodne atrakcje.

Co wybraliśmy?

Chorzów od lat słynie z kultowego Parku Śląskiego i największego, najstarszego - a od niedawna także najnowocześniejszego – Planetarium w Polsce. Po trwającym kilka lat remoncie Planetarium Śląskie ponownie zaprasza wszystkich którzy chcą zgłębić tajemnice wszechświata ... i nie tylko. Wybraliśmy zajęcia dydaktyczne „Cztery pory roku” i warsztaty „Laboratorium badacza pogody”.

Kolejnym etapem naszej eskapady było Muzeum Górnośląskiego Parku Etnograficznego, położone także w Parku Śląskim. To miejsce warte odwiedzenia dla osób zainteresowanych historią. Muzeum to na wzór skansenu prezentuje zabytkowe obiekty architektury z różnych podregionów Górnego Śląska oraz Zagłębia Dąbrowskiego. Zawiera kilkadziesiąt historycznych budynków, które ilustrują codzienne życie naszych przodków.

Mieliśmy też czas na spacer po Parku Śląskim i okazję do zobaczenia z zewnątrz słynnego Stadionu Śląskiego.

Na koniec dotarliśmy do Kolejowa w Gliwicach. Atrakcja tego miejsca to niesamowity świat, pomniejszony 25 razy! W miniaturowym świecie zobaczyliśmy życie na wsi, towarzyszyliśmy turystom podczas górskich wypraw, wzięliśmy udział w akcji ratunkowej, wcieliliśmy się w leśniczego, kupca, pracownika budowlanego, mechanika, cyrkowca czy plażowicza. Po Kolejkowie poruszają się pociągi oraz samochody. W tym świecie też zmianie ulegają pory dnia. Dzień w atrakcji Kolejkowo trwa 9 minut, po nim zapalają się uliczne latarnie oraz światła w budynkach. Jest pięknie!

Podróże to najlepsza edukacja!